poniedziałek, 29 sierpnia 2016

Urlop dziekański

Witam serdecznie :)

Dzisiaj chcę poruszyć temat urlopu dziekańskiego. Czasem nie ma wyjścia i należy z niego skorzystać.
Studentka nie pracuje, więc nie przysługuje jej urlop macierzyński. Jako studentka może ubiegać się o urlop dziekański na semestr lub na rok.

"Studentowi może zostać udzielony urlop od zajęć nie więcej niż dwukrotnie w ciągu całego okresu studiów, z tym, że łączny wymiar urlopu nie może przekroczyć 2 lat – zasada ta nie dotyczy urlopu zdrowotnego i wychowawczego. (...) Urlop wychowawczy z powodu urodzenia dziecka lub sprawowania nad nim opieki jest udzielany na podstawie złożonego przez studenta wniosku wraz z odpisem aktu urodzenia dziecka."

O tym czy studentka otrzyma urlop decyduje dziekan. Należy pamiętać, że w czasie trwania urlopu student nie traci praw studenckich, ale jeśli korzysta z pomocy materialnej może ją utracić. Szczegółowe uregulowania można znaleźć w regulaminie uczelni.

Do usłyszenia :)

1 komentarz:

  1. Hej, proszę pilnie o odpowiedź:) Jakie jest źródło cytatu o urlopie wychowawczym? Jedyne miejsce, gdzie znalazłam ten cytat to regulamin Politechniki Koszalińskiej. Czy jest jakaś ustawa, która o tym mówi, czy wzięłaś to z regulaminu, który dla każdej uczelni jest niestety indywidualny? Bardzo to pilne, jest sesja, ja jestem w połogu a wcześniej w ciąży miałam ogromne utrudnienia z racji ciąży zagrożonej, zostały mi dwa przedmioty praktyczne do zaliczenia, nie mam możliwości przedłużenia terminów egzaminów i grozi mi niezaliczenie studiów, co jest w tym przypadku dość niesprawiedliwe, bo naprawdę nie było fizycznej możliwości nawet wyjścia z domu czy siedzenia na kompie. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń